preloader

Bing Ads jako potencjał Twojego performance marketingu

Bing Ads jest platformą umożliwiającą reklamowanie się w wyszukiwarce Bing oraz Yahoo. dającą możliwość tworzenia kampanii reklamowych. Jest to ciekawa opcja dla marketerów, którzy poszukują nowych sposobów na pozyskiwanie klientów. Wyjaśniamy dla kogo jest Bing Ads i jak go wykorzystywać.

Czym jest Bing ADS?

Jak wspomnieliśmy Bing Ads, czyli Microsoft Advertising jest platformą reklamową typu pay-per-click (PPC) oferowaną przez firmę Microsoft jako element wyszukiwarki Bing. Pozwala ona na tworzenie kampanii skierowanych do osób korzystających z wyszukiwarek Bing, Yahoo i AOL. Umożliwia też określenie słów kluczowych słowa kluczowe, na które mają być wyświetlane reklamy. Co ciekawe, w momencie kliknięcia na reklamę, reklamodawca płaci Microsoft niewielką stawkę określaną mianem kosztu za kliknięcie.

Do kogo kierowany jest Bing Ads Microsoftu?

System reklamowy Bing Ads pomimo iż nie jest tak popularny jak Google Ads, nie jest bardzo w tyle. Tym bardziej warto rozważyć jego użycie, jeśli chcemy dotrzeć do większego grona odbiorców. Szczególnie, jeśli działa się na rynkach zagranicznych, Bing Ads jest prawdziwym must have, jeśli planujemy budżet reklamowy i wydatki na inne rynki. Szacuje się, że co 10 osoba korzystająca z wyszukiwarki i wykonuje to na stronach objętych reklamami Microsoft Advertising. Korzyścią względem Google Ads jest przede wszystkim niższy koszt prowadzenia reklam oraz jest większa kontrola nad kampaniami w porównaniu do kampanii Google Ads.  Bing Ads przyda się firmom,, które chcą się reklamować wśród nowych grup potencjalnych klientów, poszerzając zasięg lub myślą o poprawieniu skuteczności performance marketingu. Również dla tych, które chcą reklamować się zagranicą.

Jak korzystać z Bing Ads?

Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie konta, później podanie informacji o firmie. Następny krok to określenie budżetu i słów kluczowych, na które reklama ma być wyświetlana. Po utworzeniu kampanii można śledzić działania i dokonywać potrzebnych zmian. Istnieje również możliwość zarządzania reklamami offline, przy użyciu narzędzia Microsoft Advertising Editor (dawniej znanego jako Bing Ads Editor). Co ciekawe Bing Ads daje też możliwość importu kampanii bezpośrednio z Google Ads. To pozwala szybciej ustawić optymalizację kampanii pod Bing.

Podobnie, jak ma to miejsce w kampaniach Google Ads w Bind Ads można korzystać z targetowania reklam z uwagi na regiony geograficzne (lokalizację użytkownika), urządzenia (desktop, mobile – smartfony, tablety) harmonogramy (godziny, dni tygodnia) oraz cechy demograficzne. Bing Ads umożliwia też tworzenie następujących kampanii:

  • reklamy tekstowe – linki sponsorowane wyświetlana na wybrane słowa kluczowe,
  • reklamy produktowe – zdjęcia wraz z ceną produktu, które zachęcą do odwiedzin i zakupu online,
  • reklamy tekstowe dynamiczne – odpowiednik kampanii DSA w Google,
  • reklamy display – banery graficzne,
  • remarketing – banery graficzne skierowane do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową.

Korzyści wykorzystania Bing Ads

Bing Ads daje możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji ze względu na to, że dopasowane jest do wyszukiwarek Bing, Yahoo, czy DuckDuckGo, które są mniej popularne niż Google, dzięki czemu dają większe  szanse na wybicie się. Ponieważ obszar reklam jest znacznie większy.  Szczególnie, że większość reklamodawców wciąż skupia się wokół reklam w Google Ads. Dodatkowo, reklama w Bing Ads pozwala na większą kontrolę nad targetowaniem reklam i ich wyświetlaniem, a wspomniany koszt PPC jest o wiele niższy niż w przypadku Google Ads. Co ciekawe, Bing Ads pozwala też targetować reklamy na podstawie pozycji branży lub firmy na LinkedIn.

Jak widać Bing Ads przypomina w dużej mierze funkcjonowanie Google Ads, jednak powyższe zalety sprawiają, że warto zainteresować się wnikliwiej tworzeniem kampanii za jego pomocą.

Author avatar
Mateusz Koperski
https://mateuszkoperski.pl
Ecommerce manager i ekspert performance marketingu dla sklepów internetowych pracujący dla ponad 50 polskich firm z segmentu MŚP. Skaluję przychody oraz optymalizuję koszty pracując głęboko w strukturze Twojej firmy. Analizuję, zalecam i wskazuję plan działania.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *