preloader

Facebook Ads i Facebook Organic – czym są i jak łączyć te kanały?


Czasy, kiedy wystarczyło opublikować ciekawy post, aby zasięgi szybowały w górę, już dawno minęły. Obecnie wymaga to znacznie więcej zaangażowania. Statystyki nie pozostawiają złudzeń, jeśli chcesz docierać do odbiorców, musisz podkręcać sprzedać kampaniami na Facebooku. Nie oznacza to, że organiczne działania nie mają sensu. Przygotowaliśmy wskazówki, jak łączyć sukcesywnie oba te działania.

Czym różni się organic od płatnych reklam?

Organic to nic innego, jak zasięg organiczny, który związany jest z bezpłatnymi działaniami na Facebooku, czyli dodawaniem postów, obsługą wiadomości, udostępnianiem, komentowaniem, streamingiem. Jest to trochę forma działania podobna do optymalizacji SEO strony internetowej. Tak, jak ulepsza się stronę, by była widoczna wysoko w wyszukiwarce Google, tak na Facebooku, dodając regularnie posty organiczne i dbając o obsługę strony można zdobywać zasięgi, a przede wszystkim budować pozycję marki. Co ciekawe zasięg organiczny ma dwa typy. Pierwszy to wirusowy, który zdobywa się za pomocą interakcji znajomych, a drugi niewirusowy to zasięg niezwiązany z udostępnianiem treści. Facebook ADS, zaś jest bardziej rozbudowanym narzędziem do tworzenia płatnych kampanii reklamowych na Facebooku. Pozwalający na zwiększenie zasięgów oraz pozyskiwanie leadów sprzedażowych na produkty i/lub oferowane usługi. Co więcej, reklamy mogą mieć bardzo różne cele i formaty. Dzięki czemu mamy możliwości promocji dopasowanej do potrzeb konkretnego biznesu. Dodatkową opcją, którą otrzymujemy wykorzystując Facebook ADS jest precyzyjne docieranie do określonych grup docelowych poprzez funkcję targetowania.

Jak korzystać z Facebook Ads?

Niewątpliwie Facebook jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się portali, posiadający ogromne możliwości marketingowe. Nie dziwi więc fakt, że firmy wykorzystują jego potencjał sprzedażowy starając się dotrzeć do klientów ze swoimi produktami i usługami. Szczególnie, że Facebook ADS, czyli płatne reklamy na Facebooku można wykorzystywać do promocji w szerokim zakresie, aby to zrobić, należy skorzystać z narzędzia płatnych reklam. Dzięki niemu nie tylko możemy tworzyć kampanie, ale i je monitorować. Istotny w tworzeniu kampanii będzie cel, który chcemy nią osiągnąć. W momencie ustalenia celu, kolejnym krokiem jest tworzenie zestawów reklam i ich targetowanie. Ma to na celu dostosowanie naszych reklam do określonej grupy docelowej. Wśród opcji targetowania znajdują się informacje związane z płcią, wiekiem, lokalizacją, zainteresowaniami, a nawet statusem związku czy aktywnością na Facebooku. Tak, aby jak najdokładniej spersonalizować naszą reklamę, docierając do odpowiednich odbiorców, których nasza reklama na pewno zainteresuje.

Targetowanie ma jeszcze dodatkowe zalety. Przede wszystkim pozwala na optymalizację kosztów. Szczególnie, że dobrze przygotowana reklama z odpowiednim targetowaniem, trafia tam, gdzie powinna, czyli nie jest przepalany budżet. Unikamy też przypadkowych wyświetleń reklam, zwiększając szansę na pozyskiwanie leadów. Targetowanie wspiera też budowanie marki w internecie. Odbiorcy szybciej skuszą się na skorzystanie z oferty firmy, której reklama jest stworzona pod potrzeby odbiorców.

5 trików na łączenie organic z Facebook ADS

Algorytmy Facebooka nieustannie się zmieniają. Ma to na celu “uporządkowanie” tak ogromnego nagromadzenia treści na portalu, tak, aby dany użytkownik otrzymywał tylko te informacje, którymi rzeczywiście będzie zainteresowany. Modyfikacje algorytmów wpłynęły sprzyjająco na wyświetlanie treści od znajomych, jednak zasięgi postów stron firmowych zauważalnie spadły. Jest wiele sposób działań na uratowanie spadających zasięgów. Jednym z nich jest sposób łączenia płatnych reklam z zasięgami organicznymi.

  • Interesująca kreacja grafiki i video

Ciekawa treść to za mało, aby przykuć uwagę odbiorców w takim gąszczu postów na Facebooku. Dlatego niezbędne jest do tego przygotowanie wpadających w oko grafik lub materiałów video, które szybciej i na dłużej zwrócą uwagę odbiorców niż same treści.

  • Harmonogram postów

Fanpage, na których regularnie pojawiają się wartościowe treści są wyżej cenione przez algorytmy niż profile, na których posty pojawiają się rzadziej. Dlatego przygotowany plan publikacji wesprze zwiększenie zasięgów organicznych.

  • Postaw na RTM!

Nic tak dobrze nie zwiększa zasięgów organicznych, jak RTM. Dlatego w swoich postach nawiązuj do wydarzeń ze świata. Nie tylko zwiększyć zasięgi organiczne, ale pokażesz odbiorcom, że jesteś zawsze na czasie.

  • Wykorzystuj narzędzia

Sprawdzaj odbiorców swojej marki i kontroluj, które posty cieszą się największym powodzeniem wśród nich. Dzięki czemu łatwiej będziesz mógł oszacować potrzeby swojej grupy docelowej. Pomoże Ci w tym Facebook Business Manager.

  • Influence marketing

Zawsze warto stawiać na współpracę. Szczególnie, że współpracując z influencerem otrzymujesz nie tylko rozpoznawalność marki, ale i większe zasięgi, pochodzące z kliknięć przez jego bloga, profil czy kanał na Youtube.

Author avatar
Mateusz Koperski
https://mateuszkoperski.pl
Ecommerce manager i ekspert performance marketingu dla sklepów internetowych pracujący dla ponad 50 polskich firm z segmentu MŚP. Skaluję przychody oraz optymalizuję koszty pracując głęboko w strukturze Twojej firmy. Analizuję, zalecam i wskazuję plan działania.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *