preloader

Koszt Google Ads – z jakimi kwotami trzeba się liczyć?

Google Ads (wcześniej Google AdWords) to platforma reklamowa Google, na której reklamodawcy mogą licytować określone słowa kluczowe, dzięki czemu reklamy mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google oraz w różnych witrynach za pośrednictwem sieci reklamowej i programu Google AdSense. 

Nie pozostaje to bez związku z faktem, że Google Ads ma jeden z najlepszych zwrotów z inwestycji w wysokości 7 PLN za każdą wydaną 1 PLN. Oznacza to zwrot podwójnej inwestycji. Google nie tylko zachęca ludzi do klikania reklam, ale także do podejmowania odpowiednich działań. To pokazuje, że jest opłacalny. Ale pomimo jego skuteczności, trzeba również wziąć pod uwagę koszt. Musisz wiedzieć, ile kosztuje Google Ads, aby pozyskać klientów dla Twojej firmy.

Z tego artykułu dowiesz się, jak działa Google Ads, ile kosztuje Google Ads, jakie są czynniki wpływające na wydatki na reklamę Google.

Jak działa Google Ads (Google Adwords)?

Google Ads korzysta z systemu aukcyjnego, który koncentruje się na słowach kluczowych. Reklamodawca wybiera listę słów kluczowych związanych z jego działalnością i licytuje je. Reklamodawca określa, ile jest skłonny zapłacić, gdy użytkownik kliknie reklamę. Google łączy stawkę z innymi czynnikami, takimi jak wynik jakości reklamy i wykorzystuje ją do określenia, które reklamy wyświetlają się na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP). Gdy użytkownik kliknie reklamę, reklamodawca płaci określony koszt (znany jako koszty kliknięcia lub CPC).

Prowadzenie kampanii Google Ads w skrócie to wyświetlanie reklam za pomocą odpowiednich słów kluczowych lub odbiorców, aby przyciągnąć użytkowników do Twojej strony docelowej i zachęcić ich do zakupu na niej.

Skoro już wiesz, czym jest Google Ads, musisz wiedzieć, ile kosztuje Google Ads, aby pozyskać klientów dla Twojej firmy.

Ile kosztują reklamy Google?

Firmy wydają od 500 PLN do nawet kilkuset tysięcy miesięcznie na płatne reklamy Google. Koszt różni się w zależności od firmy, dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „ ile kosztuje Google Ads?” . Google daje reklamodawcom swobodę ustalania własnych wydatków na reklamę. Możesz dowolnie zwiększać lub zmniejszać wydatki na reklamę w czasie rzeczywistym. Wiele firm korzysta z Google Ads ze względu na elastyczność wydatków na reklamę.

Mimo że nie ma stałych kosztów Google Ads, koszty kliknięcia w reklamę zależą od kilku czynników, takich jak branża, kraj i sieci kampanii Adwords (Google Ads), w których wyświetlasz reklamy. Przyjrzyjmy się tym czynnikom jeden po drugim.

1. Koszt reklam Google według branży

Każda branża ma swój własny koszt kliknięcia. Poniżej przykłady:

Branża nieruchomości (miesięczna estymacja potencjału branży)

Oznacza, to że śr. CPC (średni koszt kliknięcia dla tej branży) wynosi 0,84 PLN, jednocześnie potencjał pozwala na terenie kraju uzyskać w skali miesiąca nawet 220 000 tysięcy kliknięć w reklamy oraz 1 700 000 wyświetleń reklam.

Inne przykłady:

Branża odzieżowa (e-commerce)
Branża automotive
Branża finansowa

Jeśli Twoja firma należy do branży o wyższym CPC, prawdopodobnie wydasz więcej pieniędzy na Google Ads. Na przykład, jeśli Twoja firma oferuje usługi z zakresu nauki języków obcych dla firm, koszt kliknięcia wynosi nawet 115 PLN. Oznacza to, że wydajesz więcej na Google Ads. Ten sektor należy do 20 najdroższych frazf w Google. Inne obejmują ubezpieczenie, pożyczki, hipotekę, adwokata, kredyt, hosting.

Z drugiej strony są branże, w których można uzyskać jedne z najtańszych kosztów reklam Google, takie jak e-commerce i hotelarstwo.

2. Koszt reklam Google Adwords według sieci Google

Google może wyświetlać Twoje reklamy w sieci wyszukiwania Google i sieci reklamowej Google. Sieć wyszukiwania Google wyświetla Twoje reklamy, gdy użytkownicy szukają w wyszukiwarce Google rzeczy związanych z Twoimi reklamami. Google wyświetla reklamy w sieci reklamowej większej grupie odbiorców, korzystając z witryn internetowych innych osób. Portale i strony internetowe mogą wyświetlać reklamy Google Ads na swoich stronach internetowych, aby otrzymywać prowizje za każdym razem, gdy użytkownicy klikają reklamy. Te dwie sieci mają różne koszty, które mogą wpłynąć na finalne koszty reklamy Google.

Poniżej znajduje się koszt kliknięcia (CPC) dla każdej sieci reklamowej Google.

2. Śr. CPC reklamy w sieci wyszukiwania Google to 2 PLN

3. Śr. CPC w reklamę w sieci reklamowej Google wynosi często poniżej 1 PLN

W tym widoku planera wpisz wybrane frazy, a w następnym kroku poznasz śr. CPC.

Jaki jest minimalny budżet kampanii Google Ads (Google Adwords)?

Jeśli jesteś nowym reklamodawcą Google Ads, pierwsze pytanie, które będziesz chciał zadać, to „jaki jest minimalny budżet Google Ads? Dzieje się tak, ponieważ nie chcesz wydawać zbyt dużo, gdy jesteś jeszcze nowy w systemie reklamowym i masz skłonność do popełniania błędów. Nie chcesz też wydawać za mało. Dobra wiadomość jest taka, że ​​nie ma minimalnego budżetu Google Ads cena zależy od wielu czynników.

Musisz jednak wydać wystarczająco dużo pieniędzy, aby szybko pozyskać dane. Potrzebujesz danych, aby wiedzieć, skąd pochodzą Twoje konwersje, trafne słowa kluczowe i reklamy Google Ads, które przyciągają użytkowników do Twojej witryny. Żeby pozyskać wartościowe dane musisz zainwestować w Google Ads. Jeśli budżet dzienny jest zbyt niski, uzyskanie danych zajmie wieki, a jeśli jest zbyt wysoki, możesz “przepalić” budżet, ponieważ nadal popełniasz dużo błędów.

Dlatego musisz określić umiarkowany budżet odpowiedni dla Twojego biznesu.

Budżet dzienny Google Ads (Google Adwords)

Google Ads pracuje z budżetem dziennym. Budżet dzienny określa, ile chcesz wydać na reklamy Google Ads dziennie. Google umożliwia ustawienie średniego budżetu dziennego i edycję w dowolnym momencie. Google może pomóc zoptymalizować kampanię reklamową, aby uzyskać więcej kliknięć w dni, w których ruch w sieci wyszukiwania jest wyższy lub gdy istnieje prawdopodobieństwo uzyskania wyższych zwrotów z reklam. Oznacza to, że Twoje wydatki na reklamę mogą się różnić. Nie zapłacisz jednak więcej niż wynosi średni budżet dzienny pomnożony przez średnią ilość dni w miesiącu, czyli 30,4.

Google Ads udostępnia reklamodawcom dwa narzędzia do obliczania dziennego budżetu. Pierwszym z nich jest planer skuteczności i CPC – cost per click. Planer skuteczności pomaga zoptymalizować budżety we wszystkich bieżących kampaniach. Z drugiej strony śr. CPC pomaga ustalić najwyższą kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie reklamy Google Ads.

Aby uzyskać pożądany zwrot z inwestycji, potrzebujesz budżetu. Aby to zrobić, postaraj się uzyskać co najmniej 6 – 10 kliknięć dziennie. Na przykład, jeśli działasz w branży edukacyjnej, średni CPC (cost per click)wynosi około 3 PLN, tutaj potrzebujesz około 18 – 30 PLN dziennie, aby uzyskać 6 – 10 wysokiej jakości kliknięć.

Jaki jest koszt kliknięcia dla fraz longtail w reklamy Google Ads (wcześniej Google Adwords)?

Marketerzy lubią zwracać uwagę na kategorie słów kluczowych, które mają wysokie CPC. W rzeczywistości jednak może okazać się, że będziesz przepłacać. W tej sytuacji warto skupić się na słowach kluczowych z długim ogonem – stanowią większość wyszukiwań w sieci.

Często słowa typu longtail pozwalają uzyskać nie tylko niższy koszt CPC w wynikach sponsorowanych, ale również wyższą skuteczność.

Jest to rodzaj możliwości, jakie daje reklamodawcom kierowanie na słowa kluczowe longtail. Oprócz większości wyszukiwań słowa kluczowe z długim ogonem w przypadku linków sponsorowanych są często znacznie tańsze niż krótsze zapytania.

#oczekiwany współczynnik klikalności #budżetu reklamowego #planer słów kluczowych #miesięczny budżet #stronę docelową #kosztować reklama #optymalny budżet #koszty kliknięcia #koszt reklamy #przewidywana liczba kliknięć #planerze słów kluczowych #łączną liczbę kliknięć

Czynniki wpływające na wydatki na Google Ads

Oprócz branży, kraju i sieci reklamowej lub sieci wyszukiwania Google, na koszty reklamy Google Ads mogą wpływać inne czynniki. 

1. Konkurencja

Koszty reklamy Google Ads rosną, gdy konkurencja jest duża. Ma to wpływ na strategię ustalania stawek, pozycję reklamy Google Ads, współczynnik klikalności i koszt kliknięcia. Na przykład, jeśli dwie firmy rywalizują o tę samą pozycję w wyszukiwarce Google, koszt kliknięcia wzrośnie, gdy będą próbowały przelicytować się nawzajem.

Wydaje się również, że w okresie świątecznych zakupów jest duża konkurencja. Dlatego koszt kliknięcia może się różnić o tej porze roku. Ponadto, jeśli działasz w konkurencyjnej branży, takiej jak finanse, chwilówki i ubezpieczenia, koszt kliknięcia wzrośnie. Ale jeśli Twoja firma znajduje się w mniej popularnej branży, prawdopodobnie zapłacisz niższy koszt kliknięcia. Na przykład, jeśli działasz w sektorze e-commerce, koszt kliknięcia wynosi 1,20 PLN, co jest niskim wynikiem w porównaniu do 6,20 PLN w branży finansowej.

2. Kierowanie na urządzenie

Na początku użytkownicy szukali produktów/usług w przeglądarkach na komputerze. To dlatego, że laptopy i telefony komórkowe nie były wtedy powszechne. Dzisiaj telefony komórkowe są wszędzie. Według Statista na całym świecie w 2026 będzie w użytku 7,5 miliarda smartfonów. Na obecną chwilę jest, to 6,3 miliarda.

Dlatego ludzie więcej wyszukują za pomocą telefonów komórkowych. Jeśli Twoi odbiorcy częściej korzystają z telefonów komórkowych, oznacza to, że będziesz musiał przeznaczyć większy budżet na urządzenia mobilne niż na urządzenia stacjonarne lub tablety. Wyświetlanie reklam użytkownikom niewłaściwych urządzeń może powodować “przepalanie” budżetu. 

3. Wynik Jakości

Wynik Jakości to sposób, w jaki Google ocenia jakość i trafność Twoich fraz i reklam. Jest to jeden z najważniejszych czynników decydujących o kosztach reklamy Google Ads i efektach kampanii. Jakość reklamy Google Ads pozwoli Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy lub spowoduje większy koszt. Wysoki Wynik Jakości może obniżyć każde kliknięcie reklam nawet o 50%, a zły Wynik Jakości może zwiększyć koszt kliknięcia nawet o 400%.

Wynik Jakości opiera się na różnych czynnikach, takich jak współczynnik klikalności, trafność słowa kluczowego, jakość strony docelowej, trafność tekstu reklamy i historyczna skuteczność konta Google Ads, jak widać na powyższym obrazku. Najważniejszym z nich jest współczynnik klikalności. Ciągłe klikanie Twoich reklam przez użytkowników informuje Google, że Twoje reklamy są trafne i przydatne dla użytkowników. Tak więc Google nagradza Cię wyższymi rankingami reklam i niższym kosztem kliknięcia. Z drugiej strony niski współczynnik klikalności zwiększa koszt kliknięcia.

Popraw Wynik Jakości, używając trafnych fraz w kampaniach reklamowych, udoskonalając tekst reklamy i optymalizując strony docelowe.

Wiedząc, ile kosztuje Google Ads, nie wystarczy, musisz również przewidzieć koszty Google Ads.

#sklepie internetowym #strategii kampanii #cost per action #grup reklam #linków sponsorowanych #marketingu internetowego #serwisie youtube #stronę internetową #sieć reklamowa #sieć wyszukiwania #łączny koszt kliknięć #potencjalnych klientów #jakość strony docelowej

Chcesz poznać dokładne koszty reklam?

ODBIERZ BEZPŁATNĄ WYCENĘ

Jakie inne czynniki wpływają na wydatki w systemie Google Ads?

Podobnie jak czynniki wpływające na Wynik Jakości, który wpływa na Ranking Reklamy, który ma wpływ na koszt kliknięcia, istnieją czynniki wpływające na sposób wydatkowania budżetu.

Pora dnia

Pora dnia, znana również jako harmonogram reklam , polega na określaniu, kiedy reklamy mają być wyświetlane potencjalnym klientom. Chociaż Twoje reklamy nadal będą musiały przejść przez proces aukcji reklam, możesz ustawić dni i godziny wyświetlania reklam Google.

Jest to szczególnie przydatne dla lokalnych firm , które chcą przyciągnąć klientów do fizycznej lokalizacji za pomocą swoich reklam. Jeśli na przykład prowadzisz sklep stacjonarny, który jest zamykany o 18:00, możesz nie chcieć, aby Twoje reklamy były wyświetlane poza normalnymi godzinami pracy. Możesz też określić, że reklamy będą wyświetlane nieprzerwanie w ciągu dnia, ale większą część budżetu dziennego przeznaczyć na godziny, w których chcesz zwiększyć widoczność .

Kierowanie geograficzne

Tak jak możesz przeznaczyć większą część swojego budżetu Google Ads na określone pory dnia, możesz również wydać większą część swojego budżetu w określonych obszarach geograficznych. Ta technika jest znana jako geotargeting 

Kierowanie geograficzne umożliwia nadanie priorytetu wyświetlaniu reklam wyszukiwaniom pochodzącym z określonych obszarów. Obszary te mogą być tak duże, jak województwo lub powiat, lub tak małe, jak promień 3km od Twojego sklepu.

Kierowanie geograficzne Google Ads może być doskonałym sposobem na wykorzystanie rosnących trendów w ruchu mobilnym i nawyków zakupowych współczesnych konsumentów w ruchu, a także może mieć wpływ na sposób alokacji dziennego budżetu reklamowego. Możesz na przykład chcieć, aby Twoje reklamy były wyświetlane obok trafnych wyszukiwań w określonym województwie, ale możesz też przeznaczyć większy budżet na wyszukiwania przeprowadzane w określonym mieście, a nawet okolicy.

Kierowanie na urządzenie

Dawno minęły czasy, kiedy potencjalni klienci wyszukiwali wyłącznie w przeglądarkach na urządzeniach stacjonarnych. Obecnie konsumenci przeszukują internet na wielu urządzeniach, co oznacza, że ​​musisz zwracać uwagę na to, skąd pochodzą najcenniejsze leady. Tutaj w grę wchodzi kierowanie na urządzenia .

Załóżmy, że chcesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania zarówno na komputerach, jak i na komórkach, ale ruch mobilny jest dla Ciebie bardziej wartościowy. Możesz określić, że część budżetu będzie przeznaczona na komputery stacjonarne, a większa część na urządzenia mobilne. Możesz nawet przeznaczyć więcej pieniędzy na ruch pochodzący z określonych typów urządzeń przenośnych, w zależności od tego, co reklamujesz lub tekstu reklamy .

Ustalenie budżetu dziennego i zrozumienie, w jaki sposób będzie się on wyczerpywał, to najważniejsze aspekty budżetowania dla PPC, ale warto mieć świadomość, jak zaawansowane opcje kierowania mogą wpłynąć na wydatki na reklamę.

#sieci reklamowej #sieci wyszukiwania #reklama google #kosztuje kampania google ads #cost per view #prowadzeniu kampanii google ads #kosztuje reklama #kampania adwords #kampanii google ads #cennik google ads #kosztuje reklama w google #konta google #budżet reklamowy #kampanii adwords

Jak przewidzieć koszty Google Ads

Rzeczywisty koszt kliknięcia w Google Ads można przewidzieć. W tym celu skorzystamy z Planera słów kluczowych Google. To narzędzie do estymacji działań marketingu internetowego sprawdza się nie tylko w przypadku oszacowania kosztów kampanii. Poniżej przedstawiamy, jak korzystać z Planera słów kluczowych Google, aby dowiedzieć się, ile kosztują Twoje słowa kluczowe w Google Ads. Planer pozwoli określić koszt reklamy google w sieci wyszukiwania. Nie ma jednak możliwości żeby zweryfikować ile kosztuje reklama w google na Youtube, gdzie rozliczenie najcześciej, to CPV (cost per view).

a. Przejdź do narzędzia do planowania słów kluczowych Google

b. Kliknij „Narzędzia i ustawienia”, a następnie „Planowanie”, a następnie „Planer słów kluczowych”.

Więcej na ten temat możesz zobaczyć na naszym blogu, który dokładnie objaśnia jak korzystać z Planera słów kluczowych.

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

ODBIERZ BEZPŁATNĄ WYCENĘ

Jakie inne koszty wiążą się z kampanią Google Ads?

Budżet reklamowy jest ważny, niekoniecznie jest on głównym celem wszystkich działań związanych z płatnymi wynikami wyszukiwania. Istnieją inne potencjalne koszty, które możesz wziąć pod uwagę, w zależności od firmy, celów marketingowych i indywidualnej sytuacji.

Koszty agencji

Niektóre małe firmy decydują się, aby agencja SEM zajmowała się ich reklamami w Google. Takie podejście oferuje kilka korzyści, takich jak: oszczędność czasu i wysiłku w faktyczne zarządzanie kontem. Agencje mogą również pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu reklamami Google, co czyni je godnymi zaufania partnerami, którzy mogą zaoferować fachowe porady i wskazówki .

Należy jednak pamiętać, że współpraca z agencją nie jest tania. Nawet mniejsze agencje zabierają pewien procent Twoich wydatków na reklamę, niezależnie od zwrotu z inwestycji. Niektóre agencje mogą gwarantować próg zwrotu z inwestycji, podczas gdy inne nie. Prowizje agencji zazwyczaj są uzależnione od budżetu, który przeznaczasz na reklamy.

Oczywiście w najlepszym interesie agencji jest osiąganie wyników, ale nawet jeśli Twoje reklamy nie przyniosą żadnych konwersji, nadal będziesz musiał ponieść koszty i zapłacić agencji, chyba, że umowa i zasady współpracy są inne.

Wnioski dotyczące zrozumienia kosztów Google Ads

W tym wpisie omówiliśmy wiele rzeczy, więc przyjrzyjmy się najważniejszym wskazówkom, których możesz użyć, aby zorientować się, ile możesz wydać w Google Ads.

  • Zanim nawet przejdziemy do obliczeń, koszt reklamy Google będzie zależał od branży, grupy docelowej i aktualnych trendów konsumenckich.
  • Google Ads opiera się na systemie aukcyjnym, który nagradza wysokiej jakości reklamy niższymi kosztami i wyższą pozycją reklam.
  • Możesz ściśle kontrolować sposób wydatkowania budżetu Google Ads, korzystając z takich rozwiązań, jak harmonogram reklam, kierowanie geograficzne i kierowanie na urządzenia.
  • Średni koszt kliknięcia w Google Ads wynosi od 1 do 2 PLN w sieci wyszukiwania.
  • Średni CPC w sieci reklamowej wynosi poniżej 1 PLN.
  • Najdroższe frazy w Google Ads kosztują co najmniej 50 PLN za kliknięcie. Są to na ogół bardzo konkurencyjne słowa kluczowe w branżach, które mają wysoką wartość klienta, takich jak tworzenie stron internetowych.
  • Gigantyczni sprzedawcy detaliczni mogą wydać do 50 milionów PLN rocznie na płatne wyszukiwanie w Google Ads.
  • Przeciętny klient wydaje od 1000 do 10 000 PLN miesięcznie na kampanie Google w płatnych wynikach wyszukiwania. To od 12 000 do 120 000 PLN rocznie.

Czy warto inwestować w kampanie Google Ads?

Zdecydowanie tak! Jest to kanał komunikacji, który z największym prawdopodobieństwem zrealizuje Twoje cele biznesowe. Przede wszystkim docierasz do świadomych użytkowników, którzy w wyszukiwarce szukają produktów lub usług. Twoja reklama odpowiada tylko na ich potrzebę, dzięki temu możesz mieć pewność, że współczynnik konwersji niezależnie od kosztu pojedynczego kliknięcia będzie dla Ciebie zadowalający. Pamiętaj żeby odpowiednio dostosować budżet do swojej branży.

Author avatar
Mateusz Koperski
https://mateuszkoperski.pl
Ecommerce manager i ekspert performance marketingu dla sklepów internetowych pracujący dla ponad 50 polskich firm z segmentu MŚP. Skaluję przychody oraz optymalizuję koszty pracując głęboko w strukturze Twojej firmy. Analizuję, zalecam i wskazuję plan działania.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *